کد خبر: 1225124
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
در حالی که وزارت بهداشت نوار غزه از افزایش آمار شهدا و زخمی‌ها در این باریکه در اثر حمله‌های رژیم صهیونیستی خبر داده، آژانس آنروا ابعادی از شکنجه‌های وحشیانه نظامیان صهیونیست علیه اسرای فلسطینی ربوده شده از غزه به ویژه تعرض‌های وحشتناک علیه زنان و کودکان را فاش کرد. 

به گزارش مهر به نقل از المیادین، وزارت بهداشت نوار غزه روز شنبه با ارائه گزارشی از جدیدترین آمار شهدا و زخمی‌های تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به این باریکه طی حدود ۲۰۰ روز گذشته خبر داد. در این گزارش آمده است: تعداد شهدای فلسطینی در نوار غزه به ۳۴هزار و ۱۲تن افزایش یافته است. تعداد زخمی‌ها در این باریکه به ۷۶ هزار و ۸۳۳ تن رسیده است. 
همزمان آژانس آنروا در گزارشی مستند به نقل از شاهدان عینی، ابعاد شکنجه‌های وحشیانه نظامیان صهیونیست علیه اسرای فلسطینی ربوده شده از غزه به ویژه تعرض‌های وحشتناک علیه زنان و کودکان را فاش کرد. به نوشته رأی‌الیوم، آنروا در این گزارش گفته که در بازه زمانی بین نوامبر تا دسامبر ۲۰۲۳ موارد زیادی از بازداشت‌های خودسرانه غیرنظامیان فلسطینی به دست ارتش اسرائیل و ربایش هزاران فلسطینی از جمله مردان، پسران، زنان و دختران ثبت شده است. 
آنروا در گزارش خود به نقل از اسرای فلسطینی که در جریان جنگ غزه توسط ارتش دشمن از نوار غزه ربوده و طی هفته‌های اخیر آزاد شدند، گفته که فلسطینی‌های ربوده شده از غزه به پادگان‌های نظامی موقت که کاملاً جدا از جهان خارج است، منتقل و چندین بار برای بازجویی به مقر شاباک فرستاده شده‌اند. به گفته آنروا، در میان گزارش‌های وحشتناکی که از رفتار ضد بشری نظامیان صهیونیست با اسرای فلسطینی وجود دارد، گزارش‌های مربوط به تعرض به اسرای زن هولناک‌تر از همه است. این زنان که ارتش اسرائیل آن‌ها را ربوده، بعد از آزادی درباره شرایط بسیار بدی که داشتند، تأکید کردند که مورد انواع آزار و اذیت و شکنجه قرار گرفتند که تجاوز آشکار به کرامت و حقوق ابتدایی آن‌ها بود. در گزارش مستندی که آنروا تهیه کرده، آمده است که اسرای زن فلسطینی که اخیراً در غزه به دست ارتش اسرائیل بازداشت شده‌اند شرایط بسیار اسفناکی دارند و در حالی که دست و پاهای‌شان بسته شده، مجبورند روی زمین سفت دراز بکشند. آن‌ها همچنین دسترسی به غذا ندارند و از هرگونه امکانات بهداشتی و حتی سرویس بهداشتی محرومند. همچنین نیرو‌های اسرائیلی این زنان فلسطینی را در هوای سرد به مدت طولانی نگه داشته و آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار داده و به مرگ و تجاوز وحشیانه تهدید می‌کنند. همچنین گزارش‌های وحشتناکی درباره شکنجه افراد کهنسال و میانسال در زندان‌های دشمن صهیونیستی وجود دارد. یکی از شاهدان عینی این جنایت‌ها می‌گوید: در زندان‌های دشمن افرادی را دیدم که بیش از ۷۰سال سن داشتند و برخی از آن‌ها از انواع بیماری‌ها همچون آلزایمر رنج می‌بردند، برخی از آن‌ها نابینا بودند و برخی نیز از معلولیت‌های مختلف رنج می‌برند و نمی‌توانستند راه بروند. اما با این وجود، صهیونیست‌ها آن‌ها را به بدترین شکل شکنجه می‌کردند. یکی دیگر از این اسرای آزاد شده فلسطینی هم که ۲۶ سال دارد، در توصیف رفتار‌های وحشیانه نیرو‌های دشمن با اسرا می‌گوید که صهیونیست‌ها با میله فلزی من را به شدت کتک زدند و سپس یک سلاح تیز در زانویم فرو کرده و حدود ۲۴ساعت همین شرایط را داشتم و سپس به زندان النقب منتقل شدم.

برچسب ها: فلسطین ، آنروا ، غزه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار